LARA Profi Nailsvše, co potřebujete vědět o modeláži gelových nehtů

NESPOLEHLIVÁ ZÁKAZNICE?

Publikováno 18.04.2017 v 14:16 v kategorii Dotazy, přečteno: 107x

     Určitě každá z Vás zažila nespolehlivou zákaznici. Buď nespolehlivou nebo prudičku. Často čtu dotazy, jak to řešit, zda to přejít anebo se zákaznice zbavit. Ale jak?


     Měla jsem zákaznici tzv, prudičku. Ale naštěstí to bylo krátkodobé. Nedokáži si představit, že bych mluvila do práce svého doktora. Ano, vím, co mi je, vím, které léky mi nezabírají, které by snad pro mě byly lepší. Ale nikdy jsem si nedovolila říkat svému lékaři, že by měl postupovat tak či onak, že nejprve by měl udělat to a tamto až potom.


     Měla jsem zákaznici, která se mě ptala: "Vy neodstraňujete kůžičku?" Říkám: "Proč myslíte, že ji neodstraňuji?" "No, že jste mi ji ještě neodstranila..." Paní byla zvyklá od své nehtařky, že jako první upravila kůžičku. Já jsem zvyklá, že jako první odstraním starou modeláž a poté si až odstraním kůžičku. Je to úplně jedno, jaký postup zvolíte. Někdy vezmu pusher do ruky dříve než brusku, ale to jen málokdy. Vysvětlila jsem paní, že je úplně jedno, co se udělá jako první. Že to nemá vůbec na nic vliv, že je to spíše jen o zvyku. Paní to bohužel nepochopila.


     Ale nevím, jestli bohužel. Nedokáži pracovat s lidmi, s kterými si nerozumím, kteří mi neustále mluví do práce a hodnotí, jak co dělám. Pokud nejsou spokojené či jsou přesvědčené, že je to špatně, proč tedy ke mně ještě chodí? Proč tedy nejdou jinam? Nemůžu mít takové zákaznice.  Nejsem schopna pracovat s lidmi, s kterými si nerozumím. Nejsem nevrlá či protivná, spíše můj postoj k nim prostě vycítí. Snažím se k nim být milá a vstřícná jako k ostatním. Ale zřejmě je u mě evidentní, že nejsem přirozená, že se nutím být k nim milá. Vzájemně se pocity pochopíme a již spolu nespolupracujeme. Naštěstí takových nových zákaznic ke mně chodí opravdu jen zřídkakdy.



     A jak se zachovat, pokud máte zákaznici prudičku? Nemusí to být někdo, kdo Vám mluví do Vaší práce, jako byste ji vůbec neuměli. Můžou to být i ty, které neustále chodí na opravu nehtů, vymlouvají se, že jim nehty od Vás prostě nedrží a chtějí neustále nehty zdarma v rámci reklamace. Je to nepříjemné, ale opravdu jednoduché a uleví se Vám, pokud řeknete narovinu, že takto ne. Pokud se jedná o zákaznici, které stále padají nehty a vyzkoušela jste vše a víte, že svou práci ovládáte a všem ostatním nehty drží, prostě jí řekněte, že od toho a toho data (třeba hned od příštího týdne či ode dneška) u Vás platí, že za každý zlomený nehet si účtujete třeba 30,- Kč nebo 65,- Kč. Buď k Vám přestane chodit a Vy budete mít klid, anebo se začne k nehtům chovat hezky a určitě se jí pak už nebude stávat, že jí nehty držet nebudou.


     A co se zákaznicí, která Vám neustále mluví do práce, nebo chodí pozdě na domluvený termín, nebo se neustále na poslední chvíli přeobjednává a Vy už takovou nechcete?


     Pokud máte zákaznici, která neustále mění termín a Vám tak narušuje plán, jednoduše ji příště napište, ať se nezlobí, že se k Vám tlačí další nové zákaznice právě na tyto termíny, které ona vždycky obsadí a nakonec je na poslední chvíli pustí, že nemůže. Měla jsem taky takovou jednu zákaznici, jen na chvíli. Neustále mi rušila odpolední termíny, na poslední chvíli. Kvůli práci. Ze začátku psala celkem včas, chtěla jsem ji vyjít vstříc, protože vím, že někdy to v práci není jednoduché. Ale po čase mě to přestalo bavit. Vadilo mi to, že mi zrušila termín den předem, v pozdních večerních hodinách, a mohla jsem tam místo ní mít jinou, která dopoledne nemůže. Proto jsem jí napsala, že chápu, že kvůli práci musí termín zrušit, ale že se mi na tento termín tlačí další zákaznice, které chtějí chodit pravidelně a které jsou pro mě spolehlivé. Napsala jsem, že je pro mě důležité mít zorganizovaný čas a vědět alespoň deset dní dopředu, kdy budu mít volno a kdy ne. V zaměstnání jsou povinni Vám dát vědět dle zákoníku práce minimálně 14 dní dopředu, jak budete mít směny. Vím, že v praxi to kolikrát funguje jinak, ale já prostě chci vědět dostatečně dopředu, kdy si budu moct vyřídit svoje věci či se věnovat rodině.


     A co se zákaznicí, která chodí včas, ale mluví Vám do práce či Vás jiným způsobem "prudí"? Pokud se objednává na další termín přímo u Vás a z jakéhokoliv důvodu jí nechcete říci do očí, že ji už nechcete objednat, smluvte si s ní termín. Týden před termínem jí napište, že jste nemocná, že to zřejmě vypadá na delší dobu, at se klidně objedná u jiné nehtařky. Pokud by se k Vám po měsíci či po nějaké době hlásila znovu, tak jí řekněte, že již jste její termín nahradila jinou zákaznicí, která velmi stála o Vaší práci a přemluvila Vás. Někdy je pro nás těžké zákaznici sdělit, že bychom byli radši, kdyby chodila někam jinam.


     Naštěstí mám milé a spolehlivé zákaznice. Když se ale ke mně objedná někdo, kdo je nespolehlivý či nepříjemný, stačí, když naznačím, že by bylo vhodné pro nás obě, kdyby chodila k jiné nehtařce. Zatím jsem nemusela řešit nic nepříjemného. Přeji to i Vám ;-)


Hezký den všem,

Alena

Komentáře

Celkem 2 komentáře

  • Blanka 11.04.2018 v 19:30 Dobrý den, potřebovala bych radu. Pokouším se o akrylovou modeláž. Sama. Doma. Bez kurzů. Učím se z videí. Ale nějak jsem nevykoukala ani nevyčetla co dělám špatně se štětcem, ale štetec-špička mi vůbec nedrží tvar. Po pár nehtech se mi štětiny úplně roztřepí a už se s ním nedá pracovat. Můžete mi prosím poradit co dělám špatně? Děkuji Blanka


  • laraprofinails.infoblog.cz 04.06.2018 v 13:56 Dobrý den,
    vypadá to, že Vám ve štětci zatvrdl akryl. Musíte ho během modeláže čistit. Namočit do luquidu, nabrat prášek, dát na nehet, namočit do liquidu - DŮKLADNĚ OČISTIT ŠTĚTEC a potom zase pokračovat v modeláži ;-) Jakmile štětec zatvrdne, můžete ho vyhodit. Jinak je důležité zachovávat u štětce tvar - jak u gelu, tak i u akrylu. ;-) Není zač, hezký den


  • Neregistrovaný uživatel

    Jméno: Přihlásit se

    Blog:

    Obsah zprávy*:

    Kontrolní kód*:
    Odpovězte na otázku: Co je dnes za den?



KONTAKT: e-mail: laraprofinails@centrum.cz