Jak by tedy měl vypadat provozní řád? Plno s Vás si nad tím láme hlavu. Nejprve je důležité nahlásit na ŽÚ provozovnu a kontaktovat hygienu příslušného kraje. S hygienou budete řešit vše důležité a to i provozní řád. Takže přesně, co má být v provozním řádu, Vám sdělí na hygieně.
Jinak je možnost (alespoň v Brně, nevím, jak jinde), že si necháte na hygieně vypracovat provozní řád, za poplatek samozřejmě.
Níže uvádím takovou strukturu toho, co jsem tam musela mít uvedené já.
NADPIS - v nadpisu bude uvedeno, že se jedná o provozní řád provozovny na tu a tu činnost
V úvodu sdělíte důležité info o sobě a provozovně, tzn.:
Název provozovny:
Adresa:
Majitel objektu:
Osoba zodpovědná za provoz:
IČO:
Údaje o živnostenském listu: datum vzniku
Oprávnění pro výkon činnosti:
Trvalý pobyt:
Telefon:
Datum a místo vydání zdravotního průkaz:
Provozní doba:
Dále se budete věnovat části provozovna:
Zde uvedete, jak je to s rozvodem pitné vody, dále popíšete využívání prostoru, kde bude provozovna. Tzn., uvedete rozměry místnosti, co v ní vše je, zda je nábytek omyvatelný, z čeho je podlaha. Kde mohou zákaznice čekat, kde si mohou odložit oděv. Jak je místnost osvětlena, možnost větrání. Jak je místnost vytápěna.
Pokud je tam více osob, je nutné uvést kolik, co se tam vykonává za činnosti. Pokud hygiena neumožňuje pracovat zároven kadeřnici a nehtařku, je nutné to uvést - jak pracují - v jiný den apod.
Uvedete, jaké činnosti budete vykonávat.
Dále je nutné uvést, jaké přístroje při modelaci používáte - tzn. lampa, popř. bruska - zde je důležité potom uvést, jak se desinfikují frézky apod. - sdělí Vám na hygieně. Je nutné uvést pomůcky při modelaci. Tzn. zda používáte kovový pusher (je nutné uvést, jak se desinfikuje) či pomerančové dřívko, dále pilníky, bloky, štětce apod.
Další a důležitý bod je dezinfekce nástrojů - jak se dezinfikují štipky - musí se očistit kartáčkem, omýt v teplé vodě a saponátu, osuší se a dezinfikují. Dezinfikovat se musí na příslušném místě, ne na stoku, kde pracujete.
Musíte uvést dezinfekční roztoky, jak se ředí při práci - jak pracovních ploch, tak i podlahy.
Poku dojde k poranění - uvést, jak se postupuje.
Uvést, jak střídáte dezinfekční prostředky.
Dalším důležitým bodem je manipulace s prádlem. Nejlepší je používat jednorázové papírové utěrky, které se ihned ukládají do koše. Kde ukládáte čisté prádlo. Kde a jak ukládáte použité provozní prádlo. Musíte uvést, kde perete, pokud doma, tak jak a na kolik stupňů (90 °C + žehlení)
Na co se hygiena také hodně zaměřuje při kontrole je - režim úklidu. Ten se popisuje i v provozní řádu. Musíte uvést, jak udržujete celý prostor - provozní plochy, inventář, nástroje a všechny pomůcky průběžně - v provozu. Jak provedete úklid po ukončení denního provozu. Vše se musí uklidit, vyčistit, vydezinfikovat, i toaleta, uklidit veškeré prádlo, vysypat koše, provozovnu vyvětrat. Vše musí mít svou souslednost.
Dále se uvedeno, co a jak se uklízí 1x týdně - řádný úklid celého prostoru. Další bod uvádí, že každý den vynášíte odpadky, nádob jsou prázdné a dezinfikované - přípravky na plochy. Na konec uvedete, jaké prostředky používáte na podlahu, ruce, plochy. Jak se ředí a střídají.
To je vše, co se týče provozovny. Dále důležité uvést zásady osobní hygieny. Tzn., že musíte mít čisté ruce před tím, než začnete pracovat, vždy si je omýt, když přecházíte z nečisté práce na čistou, po použití WC, manipulaci s odpadky - při každém znečištění rukou.
Dále se neprovádí výkony na nemocné kůži, nemanipuluje se s jizvami a znaménky. Nesmí být v provozovně předměty, které nesouvisí s výkonem práce. Musíte uvést, že máte lékárničku.
A na to navazuje další bod a to obsah lékárničky. Vždy se informujte, co musí obsahovat.
Opthalmoseptonex,
opthal, virucidní antiseptický přípravek na kůži (jodisol), lokální, analgetikum
volně prodejné, sterilní, rychloobvaz, náplast.
Dále napíšete, kde a kdy a kdo provozní řád zpracoval a Váš podpis :)
To je vše :) Není to žádná věda. Vždy se dotazujte na Vaší krajské hygieně. Rádi Vám tam poradí, vše s Vámi projdou. Hygiena má měsíc na to, aby provozní řád spolu s ostatními důležitými dokumenty zkontrolovala a schválila. Někdy to trvá i kratší dobu. Většinou za Vámi dorazí na provozovnu, zkontrolujete si všechny papíry, řekne, co máte mít na provozovně. A zároveň provede kontrolu provozovny - zejména prádlo, úklid, lékárničku, jak a co dezinfikujete, podívá se, kde jak máte umístěné pilníky - kde jsou ty použité dezinfikované, zda jsou zvlášt od štětců, kde je uchovávána dezinfekce apod. :)
Hezký den všem,
Alena
Komentáře
Celkem 0 komentářů